Home

Dit stuk met als titel Hé innovators, gamechangers en disrupters, vergeten jullie het onderhoud niet? van de Correspondent geldt eigenlijk net zo goed voor ons communicado’s – of misschien beter: voor onze opdrachtgevers – maar wij moeten hen wel opvoeden adviseren natuurlijk.

Waarbij onderhoud in de communicatie zoiets eenvoudigs is als: wie blijft de tweets versturen, de Facebook-pagina regelmatig updaten, de website bijhouden met vers nieuws en regelmatige updates van de inhoud, en wie schrijft de nieuwsbrief iedere maand?
Kost allemaal uren, maar het houdt nu nog best vaak op wanneer de nieuwe website online is gezet, de social media-accounts zijn aangemaakt en het eerste enthousiasme is getemperd na een maandje of zo. Dan wordt ‘t ineens gewoon werk en is het leuke er wel weer van af.
En ja, natuurlijk ben ik zelf ook schuldig aan een of twee (of drie) van dit soort acties, en zwerven er een paar online weeskindjes van me rond.  Maar toch: contentstrategie, anyone?
Gelukkig hebben we dan de afdelingssecretaresse nog voor dit soort klussen?

Picture is by Karen

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s