Home

Ik heb een aantal blogs geschreven die te maken hebben met mijn communicatieve houvast in de wereld: het riedeltje Doel-Doelgroep-Boodschap-Middel. Verrassend hoe zo’n eenvoudig rijtje woorden kan helpen om communicatie een beetje helder te krijgen.

Doel-Doelgroep-Boodschap-Middel uitgelegd: Communicatie 101

Over die Boodschap > Kernvraag in wetenschapsvoorlichting: ‘Nou en?’
Engels: Essentials in (science) communication: ‘So what?’

Doel-Doelgroep-Boodschap-Middel en Social Media – Strategisch beginnen met Twitter

Twitter? Begin er niet aan! (tenzij je natuurlijk bepaalde Doelen nastreeft met bepaalde Doelgroepen) > Doe NIET aan social media!

Doel-Doelgroep-Boodschap-Middel en wetenschappelijke posters

Doel-Doelgroep-Boodschap-Middel en ‘de dialoog’

The Message Box – mooie tool om je Boodschap scherp te krijgen

En welke Boodschap is eigenlijk interessant voor journalisten? > Leidraad voor wetenschappers: wanneer is iets nieuws?

Over Doel en Doelgroep van Delftse wetenschapsverhalen > Storytelling bij de TU Delft

Waarom dan, ofwel, met welk Doel? > ‘De universiteit moet meer communiceren met de samenleving’

Nee, advertentiewaarde is geen Doel! > Roy Meijer – heeft een bericht van de communicatieafdelingen

Wat is eigenlijk het Doel van WTC? > Wetenschapsfestival hier, lespakket daar – over betere wetenschapscommunicatie

Maar wat dan wel? > Wetenschapscommunicatie is geen studentenwerving

Advertisements